loading...
نرم افزار ترجمه متن magic translator
ali بازدید : 16 چهارشنبه 28 اسفند 1398 نظرات (1)

درس 129: چگونه می توان از دانش تجاری در تجارت واقعی ترجمه استفاده کرد؟
مارتا استلماساک 18 مه 2015  شروع شدن2 نظر


با منابع متنوعی (از جمله این وبلاگ) احاطه شده است ، ما در معرض نکاتی و توصیه‌هایی در مورد نحوه اجرای یک تجارت ترجمه به صورت روزانه هستیم. در سال چندین کتاب و چند کنفرانس ترجمه اضافه کنید و در پایان با مجموعه ای عالی از مطالب مفید… روی کاغذ. من از تجربه خودم هم در انتهای دریافت و هم به عنوان یک مربی شغلی می دانم که شنیدن و یادگیری در مورد تئوری های کسب و کار ، مهارت ها و راه حل ها و استفاده از آنها دو دنیای کاملاً متفاوت هستند. مشکل این روزها در منابع محدود نیست بلکه در محدودیت های ما در استفاده از آنچه ما آموخته ایم هستیم.

چند بار احساس کردید که با یک پیشنهاد واقعاً مفید روبرو شده اید که می تواند برای شما مؤثر باشد اما بعد از آن با کار درگیر می شوید و همه این ایده ها فقط از بین می روند؟ یا چند بار که در یک کارگاه شرکت کرده اید ، الهام گرفته اید ، اما بعد از آن تلاش کرده اید که هر یک از این موارد را برای پیشرفت در حرفه ترجمه واقعی خود عملی کنید؟ شاید حتی با خواندن مقاله ، چند نکته جالب را یادداشت کنید ، اما هیچ وقت آنها را مجبور به کار نمی کنید؟

من فکر می کنم مهارت های کسب و کار ، نکات و دانش به ویژه نیاز به مکانیسم هایی دارد که بتواند آنها را به کار گیرد. البته پیدا کردن وقت و ایجاد فضایی برای یادگیری بسیار مهم است ، اما اجرای طراحی به همان اندازه یا حتی مهمتر است. بر اساس تجربه ، من می خواستم راهنمای 5 مرحله ای خود را برای استفاده از دانش تجاری در تجارت ترجمه شما به اشتراک بگذارم.

1. به این سؤال پاسخ دهید: چرا من در وهله اول می خواستم درباره آن یاد بگیرم؟
از جذب عنوان مقاله به پرش و ثبت نام در یک کارگاه جالب ، همیشه چیزی وجود دارد که ما را به سمت این دانش جدید خاص جذب می کند. چرا در وهله اول آن را خوانده اید؟ چه چیزی باعث شد تا ثبت نام کنید؟ فکر کردن و تمرکز روی انگیزه های ما به ما کمک می کند تا دردی را که می خواهیم برای "بهبود" در کار خود پیدا کنیم ، کشف کنیم. شناخت این درد یا کمبود یا نیاز ، اولین قدم برای تعریف آنچه از دست رفته است یا چه چیزی در تجارت ترجمه شما نیاز به رفع دارد. پذیرش اینکه چیزی نیاز به اصلاح یا بهبود دارد اولین قدم برای تغییر آن است.

2. آنچه اکنون انجام می دهید را مرور کنید و درباره آن تأمل کنید.
اگر می بینم که در حال خواندن مقاله های زیادی در مورد مدیریت زمان هستم و یا اینکه وقتی می بینم کارگاهی در زمینه مدیریت زمان برای افراد شغلی مشغول به کار باشم ، تصدیق می کنم که زمینه ای که باید روی آن کار کنم ، بدیهی است مدیریت زمان است. قدم بعدی پس از این تحقق ، بررسی وضعیت فعلی و اقدامات شما در این زمینه است. من برای مدیریت زمان به کمک نیاز دارم زیرا خیلی تعهدات را می پذیرم ، نمی توانم اولویت بندی کنم و به کار خودم پایان می دهم. من با یک تقویم تفصیلی کار می کنم اما غالباً آگاهانه خودم را مرور می کنم و انتظار دارم بعد از یک شب بسیار کوتاه دو کار را همزمان انجام دهم یا در هواپیما کار کنم. من می دانم چه کار می کنم درست است ، اما من از آنچه اشتباه می کنم نیز آگاه هستم.

3. رویکرد جدید را تدوین کنید.
این دقیقاً به همین دلیل بود که من با ماری جکسون از Looking-Glass Translators صحبت کردم که با مهربانی جلسات مشاوره بهره وری را برای خوانندگان وبلاگ خود ارائه داد. ما از طریق اسکایپ مکالمه خوبی داشتیم و سپس ماری بارهای اسناد پیگیری را ارسال کرد. من همچنین در مورد موضوع خواندم. و البته همه اینها می توانستند به اینجا خاتمه دهند ، با اینكه من از درد خودم آگاه شدم و می دانم برای رفع آن چه باید بكنم اما هرگز این كار را انجام ندهم. درعوض ، تصمیم گرفتم از تمام این دانش استفاده کنم تا رویکرد جدید خود را تدوین کنم. من حتی آن را به یک جمله کاهش دادم: "اشیاء براق را نادیده بگیر". این نگرش جدید من برای مدیریت زمان خودم بود و مجموعه ای از قوانین را ایجاد کردم که به این رویکرد متصل شد. من می دانستم که از آن به بعد ، اینگونه بود که می خواهم وقت خود را مدیریت کنم.

4- یک هدف SMART تنظیم کنید.
البته ، تدوین رویکرد جدید شما در مورد یک مسئله ، چالش یا حوزه تجارت بسیار مهم است اما کافی نیست. تعیین اهداف SMART روشن چیزی است که شما را مجبور می کند از این رویکرد استفاده کنید. رویکرد "نادیده گرفتن اشیاء براق" خود را در من آشکار کرد:

خاص: نادیده گرفتن همه رویدادها ، کنفرانس ها و مقالات وبلاگ که معیارهای توسعه یافته با رویکرد جدید من و ایجاد یک تقویم 3 ماهه از رویدادها را برآورده نمی کند.
قابل اندازه گیری: محدود کردن تعداد رویدادهایی که در آنها شرکت می کنم به دو ماه در ماه و استفاده از زمان صرفه جویی شده در اقدامات تبلیغاتی مقیاس پذیر تر.
دست یافتنی: من به تمام تعهدات قبلی احترام گذاشتم ، اما تمام تعهدات جدید یا تأیید نشده را رد کردم.
ربط: من می دانستم که هدف من صرفه جویی در وقت است.
زمان محدود: تا پایان سال 2015.
5- نتایج خود را اندازه بگیرید.
اندازه گیری نتایجم با مثال برای مدیریت زمان برای من آسان است: می توانم به تقویم خود نگاهی بیندازم تا ببینم که من در حال حفظ هستم یا خیر. ممکن است با نکات دیگر یا مهارتهای شغلی کمی مشکل تر باشد اما اندازه گیری موفقیت شما یا بازده سرمایه گذاری بسیار مهم است. ممکن است بخواهید تصمیم بگیرید که آن را از نظر زمان ، پول ، روابط ایجاد شده ، رضایت خودتان اندازه گیری کنید ... تا زمانی که نتایج را اندازه می گیرید و می توانید تا پایان دوره SMART آن را مرور کنید.

ترفندهایی در استفاده از آنچه شما در تجارت ترجمه خود آموخته اید وجود دارد؟

شروع به کار در ترجمه ، چگونه مترجم شوید ، چگونه مترجم شوید ، چگونه در ترجمه شروع کنید ، به عنوان مترجم کار کنید
درباره نویسنده

Marta Stelmaszak با لهستانی و انگلیسی کار می کند ، مهارت های زبانی را با درک کاملی از اقتصاد و تجارت ترکیب می کند تا به SME ها کمک کند تا هر چه بیشتر تأثیر بین المللی داشته باشند و خدمات ترجمه و حرفه ای را برای تجارت و بازاریابی ارائه دهند.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 243
  • بازدید کلی : 307